اخبار

رییس کل دادگستری خراسان رضوی: نقش وکلا در ایجاد صلح و سازش بی اندازه با ارزش است

0
آخرین خبر
مشاوره تلفنی مشاوره متنی مشاوره حضوری همراهی در جلسه قرارداد

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در همایش تخصصی حق کسب و پیشه و در جمع وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان در مشهد،  نقش وکلا را در ایجاد صلح و سازش بی اندازه با ارزش و موجب برکت برشمرد.

به نقل از ایرنا غلامعلی صادقی در همایش تخصصی حق کسب و پیشه و در جمع وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان در مشهد با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری و ایجاد و توسعه نهادهای داوری توسط رئیس قوه قضاییه، بر نقش وکیلان و کارشناسان رسمی در ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی تاکید کرد.

نقش میانجیگرانه وکیلان، مشاوران و کارشناسان برجسته و ارزشمند است

صادقی با بیان اینکه “باید از تمامی ظرفیت ها برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی با محوریت مردم استفاده کرد” اضافه کرد: نباید اجازه داد اختلافات مردم گسترش پیدا کند و در این زمینه نقش میانجیگرانه وکیلان، مشاوران و کارشناسان برجسته و ارزشمند است.

چاره ای جز حرکت به سمت اصلاح ذات البین و صلح و سازش وجود ندارد

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل میانجیگری و صلح و سازش توسط ریاست قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: در نهایت چاره ای جز حرکت به سمت اصلاح ذات البین و صلح و سازش وجود ندارد و در این راستا با کمک مردم گامهای بسیار خوبی در مجموعه قضایی استان برداشته شده است

یک توافق که به وسیله وکلا و کارشناسان رسمی انجام می شود بی اندازه با ارزش است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: نقش وکیلان و کارشناسان رسمی در ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی بسیار مهم است، یک توافق که به وسیله وکلا و کارشناسان رسمی انجام می شود بی اندازه با ارزش و موجب خیر و برکت است.

متاسفانه صلح و سازش مغفول مانده است

وی صلح و سازش را از بزرگترین معروفات بیان و خاطرنشان کرد: این معروف بزرگ متاسفانه مغفول مانده و باید بسیار مورد توجه باشد، از این رو اقدامات مجموعه نهادهای وابسته به قوه قضاییه در  استان در چهارچوب سند تحول و تعالی قوه و در راستای تسهیل و تسریع در دسترسی به خدمات حقوقی ساماندهی شده است.

صادقی اضافه کرد: فرارسیدن دهه فجر فرصت مناسبی برای تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در برابر سیاه نمایی هایی که برخی افراد و دشمنان ملت ایران انجام می دهند،خدمات بی شماری از سوی مدیران عرضه شده که باید به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.

منبع: ایرنا

2 2 1 - رییس کل دادگستری خراسان رضوی: نقش وکلا در ایجاد صلح و سازش بی اندازه با ارزش است

اجتماع سبب و مباشر و آثار ناشی از آن

مقاله قبلی

دخالت‌های جدید در امور کانون‌های وکلای دادگستری از سال ۱۳۳۳ تا کنون سابقه نداشته است

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اخبار