اخبار

۳ دستور محسنی‌اژه‌ای به معاون قضایی قوه قضاییه پیرامون حواشی « اعمال ماده ۴۷۷ »

0
آخرین خبر
مشاوره تلفنی مشاوره متنی مشاوره حضوری همراهی در جلسه قرارداد

رییس قوه قضاییه در جلسه  امروز شورای عالی قوه قضاییه درباره اعمال ماده ۴۷۷ با غیر قابل پذیرش دانستن صدور آراء و احکام خلاف بیّن شرع، دستوراتی در این زمینه صادر کرد.

 به نقل از میزان، محسنی اژه‌ای امروز (۱۴۰۰.۱۱.۱۱) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه ” صدور آراء و احکام خلاف بیّن شرع به صورت متوالی از سوی برخی شعب و قضات غیرقابل پذیرش است” اعلام کرد: دستوری جامع برای پایان دادن به رویه فعلی صادر می شود.

ادامه صدور آراء و احکام خلاف بیّن شرع غیرقابل‌پذیرش است

مقوله اعمال ماده ۴۷۷، یکی از موضوعاتی بود که در جریان نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای مطرح شد و رئیس عدلیه در همین رابطه، ادامه صدور آراء و احکام خلاف بیّن شرع به‌صورت متوالی از سوی برخی شعب و قضات را امری غیرقابل‌پذیرش دانست و به حجت‌الاسلام رحیمی معاون قضایی، ۳ دستور مشخص را در این زمینه صادر کرد.

دستورات رئیس قوه قضاییه در خصوص ماده ۴۷۷

«عدم پذیرش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ که متضمن و دربرگیرنده استدلال قاضی صادرکننده رأی نباشند»، «اعلام فهرست تفکیکی میزان وصول و پذیرش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷» و «ارائه آمار و مشخصات ناظر بر شعب و قضاتی که بیشترین درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ مربوط به آن‌ها است»؛ ازجمله دستورات مشخص محسنی اژه ای به معاون قضایی بود.

ماموریت یک ماهه معاونت قضایی جهت ارائه آمار مربوط

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس با اشاره به اهتمام خود جهت جمع‌بندی و اتخاذ تصمیم ویژه پیرامون نحوه تمشیت امور در خصوص ماده ۴۷۷ در سال آتی، برای معاونت قضایی جهت اجرای دو مأموریت «اعلام فهرست تفکیکی میزان وصول و پذیرش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷» و «ارائه آمار ناظر بر شعب و قضاتی که بیشترین درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ مربوط به آن‌ها است» تا ۱۵ اسفند سال جاری، مهلت تعیین کرد.

منبع: میزان

2 2 1 - ۳ دستور محسنی‌اژه‌ای به معاون قضایی قوه قضاییه پیرامون حواشی « اعمال ماده ۴۷۷ »

اختیار پذیرش برخی مفاد آیین‌نامه جدید لایحه استقلال قابل نیابت و تفویض به برخی مدیران نهاد وکالت نیست

مقاله قبلی

در قالب طرح اصلاح ماده ۸ لایحه قانونی استقلال به رفع تعارض منافع قضات خواهیم پرداخت

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اخبار