اخبار

شروع‌به‌کار کارگروه «حقوق بشر» در اسکودا با کارویژه «آموزش همگانی حقوق بشر به شهروندان»

0
آخرین خبر
مشاوره تلفنی مشاوره متنی مشاوره حضوری همراهی در جلسه قرارداد

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری کشور (اسکودا) با انتشار اطلاعیه ای از تشکیل کارگروه «حقوق بشر» با هدف توسعه و ترویج حقوق بشر خبر داد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، ریاست کارگروه بر عهده دکتر جعفر کوشا بوده و دادخواهی مبتنی بر خیر عمومی و منافع همگانی، آموزش همگانی شهروندان و نهادینه سازی فرهنگ احترام به حقوق بشر از جمله مهمترین کارویژه‌های این کمیته خواهد بود.

به نظر می‌آید پس از بروز چالش‌های متعدد برای نهاد وکالت و استقلال وکیل، اسکودا قصد دارد افکار عمومی را علاوه بر آگاه سازی از حقوق و تکالیف شهروندی خود، با اهمیت استقلال نهاد وکالت نیز آشنا کند.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

تشکیل کارگروه «حقوق بشر» اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری کشور

کارگروه تخصصی “حقوق بشر اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران” به ریاست رئیس اتحادیه و حضور کارشناسان تخصصی حوزه حقوق بشر تشکیل شد.

وظیفه این کارگروه فعالسازی کمیسیون حقوق بشر کانونهای وکلای دادگستری کشور، همکاری و هماهنگی و برنامه ریزی برای تعلیم، توسعه، ترویج، تضمین و مطالبه حقوق بشر میباشد.

همکاری در جهت طرح دادخواهی های مبتنی بر خیر عمومی و منافع همگانی، استفاده از ظرفیتهای مدنی در جهت مطالبه حقوق بشر، آموزش همگانی شهروندان و آگاهی بخشی در جهت نهادینه سازی فرهنگ احترام به حقوق بشر و تعامل در جهت تمهید فرایندهای مربوط به حمایت از حقوق بشر و گزارش گری در سطح ملی در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور

2 2 1 - شروع‌به‌کار کارگروه «حقوق بشر» در اسکودا با کارویژه «آموزش همگانی حقوق بشر به شهروندان»

اعسار ، افلاس ، ورشکستگی و تفاوت آنها

مقاله قبلی

رای وحدت رویه شماره ۸۱۸ هیات عمومی دیوان عالی کشور درباره اعتراض ثالث به رد مال در رأی کیفری

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اخبار