کیفریمطالب حقوقی

جرم مامورین ندامتگاه

0
جرم مامورین ندامتگاه
مشاوره تلفنی مشاوره متنی مشاوره حضوری همراهی در جلسه قرارداد

جرم مامورین ندامتگاه

تعریف:اگر با زندانی ناخوشایند و پرخاشگرانه برخورد شود او هم به همان نحو پاسخ میدهد. بهترین مامورین و کارکنان ندامتگاه و بازداشتگاه آن های هستند که برخورد مناسب با زندانیان دارند و آن ها را درک میکنند و در مواقع لزوم کمک حال آن ها هستند و زندانیان بد قلق را آرام می کنند و حامی و پشتیبان هستند. قانونگذار در این رابطه به آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اشاره کرده است. چون با زندانی کردن و مجازات مجرم، قصد نداریم وی را نابود کنیم ، بنابراین حقوق طبیع وی از جمله مرخصی و ملاقات با خانواده و… حق مسلم اوست و تحت هیچ شرایطی حق محدود کردن و مشروط کردن به اموری و یا موافقت مسئولی را نداریم؛ زندانی هم باید تاوان جرمی که انجام داده است را بدهد و هم باید زندگی کند. انسانیت و توجه به حقوق و تربیت دین به ما اجازه نداده است در زندان، زندگی را از زندانی بگیریم و او را بعد از طی دوران محکومیت، فردی ذلیل و سست و بی اراده ، ناآرام ، افسرده ، جنایتکارتر و بی خاصیت تحویل جامعه بدهیم. ( گروه تخصصی حقوقی وکیل تیک با بیانی ساده در درک بهتر مفاهیم همراه شماست) .

jorme mamoorine nedamatgah - جرم مامورین ندامتگاه

ماده 163 آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: تند خویی‌ ، دشنام‌ ، ادای الفاظ رکیک یا تنبیه بدنی‌ زندانیان و اعمال تنبیهات خشن و مشقت بار و موهن در زندانها به‌کلی ممنوع است‌.

ماده 108 آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: ارتکاب رفتارهای سوء، از قبیل تندخویی، رفتار و گفتار موهن و هر گونه آزار و شکنجه روانی و جسمی توسط کارکنان مؤسسه نسبت به زندانیان مطلقاً ممنوع است و حسب مورد می تواند منجر به پیگرد انضباطی، انتظامی یا کیفری فرد متخلف شود.(گروه تخصصی حقوقی وکیل تیک ارائه دهنده مطالب حقوقی)

 

درصوتی که نیاز به مشاوره تخصصی و رفع مشکل حقوقی دارید می توانید با بهترین وکلای ایران در وکیل تیک بصورت آنلاین یا تلفنی مشاوره بگیرید

2 2 1 - جرم مامورین ندامتگاه

بررسی ماهیت دفاع مشروع،شرایط و آثار ناشی از آن در نظام حقوق کیفری ایران

مقاله قبلی

اطلاعیه اسکودا درباره اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در کیفری